na vrh

7 Mitov O Hujšanju

Ste eden izmed tistih, ki so poskusili že nešteto shujševalnih diet in nikoli videli pravega rezultata? Preverite, če je katera izmed njih tudi med našim izborom največjih zmot o hujšanju.  

Mit #1: Dolgo prežvekovanje hrane pomaga pri hujšanju

Velikokrat jemo prehitro, tako da če si med kosilom vzamete malce več časa, ne boste naredili nič narobe, vendar pa s tem, žal, ne boste shujšali. Vse zgodbe, da morate za hujšanje grižljaj x-krat prežvečiti, so žal izmišljene. Za primerjavo – v eni uri žvečenja žvečilnega gumija porabite približno 11 kalorij, tako da je izguba kalorij pri prežvekovanju hrane zanemarljivo majhna.

prežvekovanje pomaga pri hujšanju

Mit #2: Uživajte hrano z negativnimi kalorijami

Zagotovo ste že kdaj naleteli na pojem »negativne kalorije«. Ta se nanaša na hrano, za katero pri prebavi porabite več kalorij kot jih ta vsebuje. Po tej teoriji bi naj z uživanjem teh živil hujšali že medtem, ko jih jeste. Po navadi gre za zelenjavo z nizko kalorično vrednostjo in visoko vsebnostjo vode, to je npr. zelena, korenje, zelje, brokoli … Slaba novica – negativne kalorije ne obstajajo. Četudi imajo ta živila malo kalorij, jih še vedno imajo in ni znanstvenih dokazov, ki bi potrdili, da za njihovo prebavo potrebujemo več energije, kot je dobimo.

Mit #3: Ogljikovi hidrati redijo

Mit je delno resničen in je odvisen predvsem od tega, kakšne ogljikove hidrate uživate. Ogljikovi hidrati so vir energije v telesu in so nujni za normalno delovanje. Sestavljeni so iz vlaknin in škroba, kjer se slednji razgradi v glukozo, višek glukoze pa se začne shranjevati v maščobnih celicah. Vendar niso vsi ogljkovi hidrati enaki. Če boste posegali po sestavljenih ogljikovih hidratih, ki imajo nizek glikemični indeks (krompir, žitarice, kaše, riž …), se vamodvečnih kilogramov ni treba bati. Redijo predvsem živila z enostavnimi ogljikovimi hidrati, ki so predelana oz. ki vsebujejo veliko sladkorja (čips, prigrizki, pekovski izdelki, kosmiči za zajtrk, sladke pijače …).

Mit #4: Maščobe redijo

Dolga leta so v shujševalnih dietah maščobe igrale glavno vlogo zlikovca, ki je kriv za previsoko številko na tehtnici. Tako kot pri ogljikovih hidratih je tudi tu potrebno vedeti, kakšne maščobe uživamo. Nenasičene oz. dobre maščobe so tiste, ki nam dajejo energijo, pomagajo pri prebavi ter preprečujejo lakoto. Te najdete v avokadu, olivnem olju, tuni, oreščkih, lososu ipd. Slabe maščobe oz. tiste, ki puščajo posledice na zdravju in pri kilogramih, pa so trans maščobe, ki nastanejo med predelavo hrane. Te najdete v ocvrtih izdelkih, pekovskem pecivu in slaščicah, zamrznjenih obrokih …

maščobe ne redijo hujšanje

Mit #5: Ne jejte po 6. uri zvečer

Se spretno izogibate hrani po 18. uri? Naj vas razveselimo ali razočaramo – kalorije so kalorije, ne glede na to, v katerem delu dneva jih zaužijete. Pomembno je predvsem, koliko jih zaužijete in kakšne so. Če dopoldan ne jeste veliko, si brez skrbi privoščite večerjo, v kolikor pa že v popoldanskem času zaužijete dovolj kalorij, si za večerjo raje omislite kak lahek in manj kaloričen obrok. Upoštevajte pa, da je za kakovosten spanec priporočljivo zadnji obrok uživati vsaj 2 uri pred spanjem.

hujšanje

Mit #6: Mišice so težje kot maščoba

Kaj tehta več, kilogram perja ali kilogram kamenja? Seveda oboje tehta enako, razlika je le v količini na tehtnici. Enako je s maščobami in mišicami. Dodatnih 5 kg maščobe lahko vidno zaobli vaše telo, medtem ko ga 5 kg mišic vidno oblikuje. Nauk tega mita je, da številka na tehtnici ni toliko relevantna kot količina maščobe v vašem telesu.  

mišice so težje kot maščoba hujšanju

Mit #7: Smoothiji pomagajo pri hujšanju

Čeprav so smoothiji bogati z vitamini in vlakninami, pa so bogati tudi s sadnimi sladkorji, zaradi česar imajo visoko vsebnost kalorij. V kolikor se jim ne morete odpovedati, naj bodo ti pripravljeni na zelenjavni osnovi, iz domače kuhinje, uživajte pa jih kot obrok v dnevu. Če pa res želite izgubiti kilograme, pa se raje izogibajte kakršnim koli napitkom, ki vsebujejo kalorije.

smoothiji pomagajo pri hujšanju

Avatar

Adrijana Korez

 

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Sledite nam!

E-novice
Show Buttons
Hide Buttons